Wyjasnienia Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 20 czerwca 2011 r. w sprawie zakazu umieszczania plakatów i haseł wyborczych o powierzchni większej niż 2m2

Państwowa Komisja Wyborcza wyjaśnia, co następuje.

Zgodnie z art. 110 § 4 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.), która wejdzie w życie w dniu 1 sierpnia 2011 r., w ramach prowadzonej kampanii wyborczej zabronione jest umieszczanie plakatów i haseł wyborczych o powierzchni większej niż 2 m2. Przepisowi temu towarzyszy przepis karny ustawy (art. 495 § 1 pkt 4), zgodnie z którym: „Kto, w związku z wyborami, umieszcza plakaty lub hasła wyborcze o powierzchni większej niż 2 m2, podlega karze grzywny.".

W związku z tym, zdaniem Państwowej Komisji Wyborczej, przepis ten musi być rozumiany ściśle co oznacza, że powierzchnia umieszczanego jednostkowego plakatu lub hasła wyborczego nie może przekraczać 2m2. Powyższe dotyczy także plakatów i haseł wyborczych emitowanych na telebimach, ekranach LED, czy też wyświetlanych za pomocą rzutników.

Jednocześnie Państwowa Komisja Wyborcza zauważa, że powyższy przepis nie reguluje kwestii wielkości nośnika, na którym umieszczany jest materiał wyborczy.

Państwowa Komisja Wyborcza zwraca także uwagę, że każdy materiał wyborczy (plakat, hasło wyborcze), niezależnie od wielkości nośnika, na którym został umieszczony musi zawierać wyraźne oznaczenie komitetu wyborczego, od którego pochodzi.

Rejestr zmian

  • Data utworzenia

    17-03-2016 0:16

    Wprowadził:

    Bartosz Goździk

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu gromadzenia anonimowych statystyk, jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać plikami cookies w ustawieniach przeglądarki

Zamknij